9.4.11

צבע טרי 4

גם השנה (בפעם השלישית!) הלכתי ליריד צבע טרי
למי שלא מכיר, צבע טרי היא תערוכה שנערכת כל שנה במקום אחר בתל אביב, ובתערוכה משתתפות המון גלריות שמציגות את האמנים הצעירים והמבטיחים שלהן. יש עוד כמה פרוייקטים ביריד עצמו, כמו פרוייקט הגלוייה הסודית (שבו אמנים צעירים ואמנים ותיקים יוצרים גלויות שמוצעות למכירה- הקונה לא יודע של מי הגלוייה שרכש- ככה שיכול להיות שיצאת עם גלוייה של קדישמן ולא ידעת והפוך - וכל הרווחים נתרמים כמובן למטרות טובות.. )ועוד פרוייקטים- הכל כמובן נמצא באתר המקסים והמאוד (!) מפורט של היריד..


מבחינה עירונית היריד מהווה קרש קפיצה למקומות מתפתחים בעיר- בפעם הראשונה שהייתי בו הוא נערך במתחם התחנה- שאז היה קרוב לסיום השיפוצים וארח את האירוע, לפני שנה היריד התקיים בנמל יפו המתעורר לחיים והשנה הוא נערך במתחם הגן הבוטני של עמותת ריאליטי.. אני לא יודעת מה מתוכנן שם בעתיד אבל הנה תמונה שלו לפי היריד:

והנה תמונה מהיריד עצמו.. והמבין יבין.


אני אחסוך מכם את החפירה לגבי היכולת המדהימה בעיניי של ארוע אמנות בארץ (אולי בארץ תל אביב המנותקת מהמציאות אבל עדיין לא הוצאתי דרכון כדי להגיע לשם), ורק אגיד שאם האמנות בארץ מצליחה להרים אירוע כזה.. מה לגבינו? איפה המקום שלנו בתוך דבר כזה? זו אמירה חזקה לקהל הרחב על עולם האמנות- שביום יום נתפשת כאליטיסטית, בלתי מושגת/מובנת ומופנית לקהל מצומצם מאוד של אנשים. מה שגורם לי לחשוב- גם על אדריכלות נאמרים דברים דומים, אולי גם אחנו צריכים משהו כזה? ועוד להשתמש בו ככוח לעורר אנשים, מקומות. לא יודעת. מותר לחלום, נכון?

טוב, ונחזור ליריד עצמו. כמה דוגמאות ממה שהלך שם- ואני אתחיל עם החביב עליי מכולם KNOW HOPE.. תקראו לי בנאלית- אותי הבחור פשוט מרגש.. במסגרת הפרוייקטים המיוחדים- ניבי אלרואי.

אורלי מונטג- יציקות פורצלן בעיבוד ידני בשילוב טכניקה מעורבת. ניב רוזנברג - ללא כותרת נפתלי רקוזין- שמן (!) על בד

והיו שם עוד ועוד.. אני ממש ממליצה להכנס לאתר של התערוכה, ומי שמעוניין- יש לי גם את הקטלוג.. :) למקורבים בלבד בקיצור, נהניתי, חשבתי, ותמיד זה כיף ללכת לתערוכות- זה מפתיע איזה פרספקטיבה זה נותן על העבודות בסטודיו..


דבר אחד שמעט קומם אותי- למה אין הנחה לסטודנטים? אני מקווה שזה לא מנע באמת מאף אחד להכנס, אבל זה קצת מעצבן..


ושיהיה לכולם שבוע נפלא..


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

>>

Related Posts with Thumbnails