11.10.10

גידול תרנגולות בעיר, הדרך הנכונה

אדריכלות בת קיימא הגירסא הורנקולרית

משפחה יקרה
עברתי לעיר הגדולה, מצאתי דירת שיכון שנבנתה בתקופה שקומוניזים לא נחשב מחלה חשוכת מרפא. מחיר נוח, מערכת חימום תקינה ושני כיווני אויר.
הרחובות שוקקים בני אדם, והמולה אנושית עוטפת את בדידותי בקור רוב הזמן.
חשבתי מה אוכל לעשות בכדי להקטין את הפער הדוקר בין חיי בעיר לחיי בכפר?
מה יזכיר לי את החיים הישנים והרגועים שהיו לי לפני שעברתי הנה?

מהי שמחת בן כפר אם לא קרקור תרנגולות משקימות קום ואפשרות לאסוף כל בוקר מעט ביצים טריות בבוקר לחביתה.
מרקס השכן מהדירה ממול לא התלהב, הוא לא הבין איך אני מתכוון לוותר על שטח המרפסת  ולמנוע מהאור לחדור לסלון, אבל אני בכלל לא התכוונתי להשתמש במרפסת.

ליחצו על התמונה להגדלה
התמונה צולמה מהפקולטה לאדריכלות בטיביליסי גאורגיה ע"י Tamar Tsanava‎.
את תמר (וגם את חנן שכותב משוודיה עכשיו) אני מכיר מהשתתפותי במשלחת החשובה והמהנה לגאורגיה דרך מסע אל המורשת היהודית-מרכז זלמן שזר. למשלחות השונות יש שתי מטרות: חיזוק הזהות היהודית בקרב משתתפים ותיעוד מורשתם של מרכזים יהודיים מהעבר.
אגב אם תמתינו מעט התמונת מתחלפות ותזכו לראות גם תמונה שלי שותה בריכוז מתאמץ באופן מוגזם צ'צה* עם אחוזי אלכוהול גבוהים. היה קשה לסרב ואף בלתי אפשרי להזמנת הגבאי המחוייך להרים כוסית לחיים. התמונה צולמה בבית כנסת אי שם בגאורגיה כחלק מהמסע.
*צ'צה: וודקה גאורגית תוצרת ביתית על בסיס ענבים

אם נתקלתם בעצמכם בהברקות אדריכליות מהסוג המעלה חיוך, תעדו,שילחו ואנו ונפרסם.

גם בישראל יש דברים דומים בקרו בבלוג של אדריכל איתי הורביץ- מחשבות של אדריכל
עוד פוסט מעניין מבית מדרשו: "בתי מגירות" – פריחה (בלוגרית) מחודשת?

במסגרת פינה חד פעמית, רצפי מלים - חומר למחשבה : "אחותה התאומה של החמלה היא היהירות"

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

>>

Related Posts with Thumbnails