22.6.09

דרור מילקביץ: ספסל במצוקה ונוער בסיכון


ממולץ ללחוץ על התמונה להגדלה


מאת: איל עברי
..."אין לי כוח לברוח יותר
לפני שבוע שיכור אחד נטן לי סטירה עכשיו יש לי
סכין אני לא אשם אף אחד לא מבין אותי בכלל ".



אני עוקב אחרי הספסל הזה מאז שנתקלתי בו בפעם הראשונה באחד החדרים הסודיים של ויצו, אות אחרי אות חרט דרור בספסל ואני כבר בשורה שלישית אמרתי לו שאשמח לפרסם את העבודה. השילוב בין ונדליזם וטיפוגרפיה ביחד עם טקסט חזק, יוצרים אגרוף לבטן.





רקע:
פרויקט במחלקה לתקשורת חזותית, במסגרת קורס תלת מימד בשנה הרביעית בויצ"ו, בהנחיית טרי שרוייאר ואוהד אלימלך. שמטרתו יצירת עבודה אקטיביסטית, ומודעות חברתית למרחב הציבורי.
על העבודה

דרור בחר לעסוק בתופעה הרחבה והמעציבה של בני נוער במצבי סיכון בישראל.
"בעבודה בחרתי בכלי הוונדליזם, שבעיניי הוא כלי בו משתמשים בני הנוער הללו לזעוק את זעקתם או להפנות את תשומת הלב לבעיות שלהם.
הספסל כמקום להתרחשות של בני הנוער בסיכון אם כמצע ללינה או כתחליף לשטח ציבורי והתקהלות בלילות".



הממסדיות של פרנקריהל

"הונדליזם עבר מיסוד ע"י חריטה אלימה של פונט מדוייק וטקסט תיעודי, קשה וקונקרטי, בעצם יומן ספסל של נער רחוב. הפונט הנבחר הוא פרנקריהל, אותו פונט בו אנו נתקלים לראשונה בחיינו בספרי הלימוד בכיתה א' כזיקה לחינוך קלוקל ולממסדיות אטומה".



הטקסט שמופיע על הספסל במלואו:
"אני שונא לחזור הביתה כשאבא שיכור די כבר נמאס
קר פה בלילה יומיים אני ישן פה אני מת מרעב קר לי
בבוקר מוקדם יש לחם ליד המכולת אני חייב לקחת
הקאתי אתמול בדשא שכבתי שם עד הבוקר לפני זה
גנבנו בקבוק וודקה מתפוצץ לי הראש זה לא כמו עם
גראס שעושה לי לשכוח קצת את כל החרא הזה
אני חייב להוציא את מיכל מהבית יהיה לה יותר
טוב איתי ברחוב האיש השמן המגעיל אמר שיתן
לי חמישים שקל ושאני צריך לגעת לו אני צריך את
הכסף כשאני יושב פה בערב אני תמיד מריח אוכל
מהבתים בא לי גם לשבת בשולחן בבית ולאכול עם
המשפחה ואחר כך לראות טלויזיה או לשחק במחשב
לפעמים בלילה מגיעה משטרה ומסלקת אותי מפה
ואז אני צריך לחפש ספסל אחר אין לי כוח לברוח יותר
לפני שבוע שיכור אחד נטן לי סטירה עכשיו יש לי
סכין אני לא אשם אף אחד לא מבין אותי בכלל"


סקיצה ראשוניות
הכי נמוך שיש לחיים להציע
"נושא הנוער במצבי הסיכון נגע לי מאוד משום שלילדים ובני הנוער הללו לא ניתן שום סיכוי
להתחיל את החיים בצורה הנורמטיבית המוכרת לנו, לגדול במשפחה תומכת ולקבל את המצע הבסיסי
להתחלת החיים הבוגרים. במקום הזה נאלצים בני הנוער הללו להתמודד עם המקומות הנמוכים והמזעזעים ביותר שהחיים מציעים.




סקיצה ראשוניות


סקיצה ראשוניות


הסטודיו


דרור מילקביץ ואבי לסרי מקימים בימים אלה את "סטודיו שנורקל" ברחוב מסדה בחיפה, המקום יהווה סטודיו פעיל לעיצוב גרפי
המתמחה בפרינט, עיצוב אתרים, איור, עיצוב אריזות ומיתוג כשבקומה התחתונה תוקם חנות המציעה למכירה טי-שרטים, הדפסים שלהם על חומרים שונים ועבודות אחרות שהם יוצרים. מי שרוצה לקבל עידכונים מוזמן לשלוח מייל ל




תזכרו איפה קראתם עליהם לראשונה יצא לי לשתף פעולה עם אבי והם שני מעצבים מוכשרים ואיכותיים מאוד.


לקריאה נוספת:







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

>>

Related Posts with Thumbnails