23.6.13

שירים משומשים פרשנויות בעברית לשירי טום ווייטס

ווייטס הוא אמן יצירתי בטירוף, אבל לאורך כל הקריירה שלו נשמעו מבקרים שפקפקו במקוריות שלו. הוא מחקה את הזה וגונב מההוא, מתעל את ההם ועושה פרפראזה על פלוני.

המבקרים האלה, בדיוק מפני שהם צודקים, פספסו משהו מהותי. ווייטס הוא לא סתם עוד זמר יוצר, הוא מוזיאון חי להיסטוריה של המוזיקה הפופולרית, בדיוק כמו שטרנטינו הוא מוזיאון חי להיסטוריה של הקולנוע הפופולרי. שניהם לא מפחדים לשאול, לגנוב ולעבד מחדש רעיונות, מהלכים וגישות אסתטיות וסגנוניות. הם עושים זאת במודע, והם מבצעים פעולה אמנותית כפולה: הם יוצרים משהו חדש, לגמרי שלהם, והם מביאים את האמנות הישנה, המוזרה, שלרוב זוכה להתעלמות או לבוז, אל מרכז הבמה. הם מכבדים אותה, מפיצים אותה, מחיים אותה בדרכם.

האוסף הזה מבצע את אותה הפעולה, הווייטסית כל כך. כל אמן שהשתתף כאן לקח פיסת אמנות שהוא אוהב ומעריץ – שיר של טום ווייטס – ונתן לה חיים מחודשים באמצעות ביצוע יצירתי חדש ומקורי.

חלק מטקסט שגיא חג'ג' כתב על האלבום.
קראתי את הטקסט המלא שכתב גיא ואני חושב שרק כשאתה מעמיק ומתעסק במשהו הרבה זמן אתה יכול להגיע לתובנות כאלו צלולות יפות ומדויקות. אסתטיקה.

בקרו באתר: http://waits.haoneg.com/#home

מלים יפות, פרויקט מקסים. וגם עיצוב אתר איכותי. תהנו

2 comments:

  1. אני בעיקר מעריך את המאמץ, אבל אני חושב שתוצאה קצת בינונית. בתור מאזין נלהב של טום ווייטס, אני חושב שרוב המבצעים (ובעיקר המבצעות) פיספסו את הנקודה העיקרית, ווייטס הוא לא רק כותב טקסטים וירטואוזי (בסיועה של אישתו קייטלין) הוא בעיקר שחקן, הרבה יותר משהוא זמר, וכל שיר שלו הוא כמו הצגת יחיד מוזיקלית. אני חושב שזה לא עובר ברוב השירים באוסף הזה, למעט כמה יוצאים מן הכלל (יהוא ירון, זאב טנא ועוד בודדים).

    השבמחק
  2. פוסט מוזקילי, בלוג ויזואלי להגיב בא לי

    Heart attack & vine

    האלבום שאני הכי אוהב של טום וויטס

    השבמחק

>>

Related Posts with Thumbnails