12.8.12

דוד בן דוד-"Set a New Tone" נצרת אזור התעשייה / רחוב "4095"

פרויקט גמר נוסף במסגרת תערוכת הבוגרים של אריאל שנסגרת ביום ג' הקרוב:
 
בניגוד לערים טיפוסיות, אשר התפתחו בהתאם לתנאים הטופוגרפיים, נצרת הינה תולדה של סיפור דת הקשור פיזית לשני מקומות היסטוריים והיוליים - המעין והכנסייה. בחלוף הזמן, מרקמים שונים צומחים בה סביב הגרעין ההיסטורי. בד ובד, מסיבות פוליטיות וביטחוניות, צומחת העיר באוריינטציה ליניארית - מצפון לדרום, וזאת הודות למחסום האנושי - נצרת עילית. חוסר הנגישות בין השתיים, וכאמור, הדיסוננס המתקבל מכך, הם למעשה מעין וריאציה עכשווית לתסמונת הראשונית שהייתה לאבן דרך בהתהוות נצרת לכדי עיר.
הדרך בה מרים נהגה ללכת - מהכנסייה האורתודוקסית אל מעין מרים ובחזרה, ציינה את מושג "המרחק" שהיה קיים בין כותלי הכפר והדבר אשר מחוצה לו – המעין. כיום, מושג זה אינו מתקיים עוד .נהפוכו, אנחנו עדים ל"א-מרחק" - תוצאה שכיחה הרווחת בכרך המודרני הנגזרת מהתפתחות טכנולוגית במדיה הדיגיטלית המשפיעה על המרחב הפרטי והציבורי.
.הנרטיביים הדתיים שהובילו להתפתחות זו, הנתונים הגיאוגרפיים של נצרת ואי היכולת לזהות מאפיינים ארכיטקטוניים, הודות לריבוי הסמלים האינסופי - כל אלו יצרו קונפליקט בין המגזר הדתי הפרטי למגזר הציבורי. אינסופיות זאת באה לידי ביטוי גם בטיפוסי הבניין השונים, אשר כיום לא ניתנים עוד לאפיון. הסיטואציה הנוכחית מצביעה על כאוס ומצבים אבסורדים בקנה מידה חברתי, דתי ופוליטי

 התזה מנסה לייצר מערכת בינוי לאורך ציר הזמן וכן לאורך הציר הרוחבי של נצרת, בה ניתן לזהות מוקדים בעלי מאפיינים דתיים, פוליטיים וחברתיים המזמנים אופציות לתמורה ציבורית ולעידוד יצירת טיפוסי בניין נוספים.




 
david.studiodb@gmail.com










תגובה 1:

  1. איזה דיסוננס? למה לטפול על העיר תארים לא לה כדי להצדיק עיצוב מבולבל? דווקא לנצרת מכל הערים בינוי ימי-ביינימי ברור עם קו אפס וקנה מידה של חצרות וחללים אורבניים ברורים. נראה שמישהו מהמנחים הראה לאדריכל הצעיר יותר מדי פרויקטים של אסימפטוט או דומיהם.

    השבמחק

>>

Related Posts with Thumbnails