7.8.12

נפגשים ברגר - מרגריטה שצ'גלוב

כחלק מתערוכת הבוגרים של המרכז האוניברסיטאי באריאל המתקיימת נמל יפו:




''אין במדרכה עירונית כשלעצמה ולא כלום. היא הפשטה. יש לה משמעות רק בזיקתה לבניינים ולשימושים אחרים הגובלים בה או במדרכות סמוכות. אפשר לומר דברים דומים על כבישים, שכן הם משמשים למטרות אחרות מלבד תנועת כלי הרכב הנעים בטבורם. כבישים ומדרכותיהם, המקומות הציבוריים המרכזיים של העיר, הם איבריה החיוניים ביותר. חשבו על עיר, ומה צץ בראשכם? רחובות. אם רחובות העיר נראים מעניינים, העיר נראית מעניינת. אם הם נראים משעממים, העיר נראית משעממת.
יתר על כן, וכאן אנו מגיעים לבעיה הראשונה, אם רחובות העיר בטוחים מפני
ברבריות ופחד, אזי העיר בטוחה במידה סבירה מפני ברבריות ופחד. כאשר אומרים שעיר, או חלק ממנה, מסוכנים, או אומרים עליה שהיא ג'ונגל, מתכוונים בראש ובראשונה לכך שאין מרגישים בטוחים על מדרכותיה.''


הפרויקט דן בסוגיית השדרה בעיר באר שבע.
הפרויקט ממוקם בשדרת רגר, כיום זהו כביש בעל שישה נתיבים החוצה את העיר מצפון לדרום. הדופן המזרחית מורכבת מרצף של מבני ציבור (אוניברסיטת בן גוריון, בית חולים סורוקה, בית העירייה, קניון ועוד). הדופן המערבית – שכונת "שיכונים" טיפוסיים.





 


בתכנון הפרויקט היה רצון ליצור שדרה, אשר יוצרת מקומות שהייה, ובאמצעותם פורצת את איזור מבני הציבור ושכונות המגורים.
הכביש הסואן התפצל וקיבל קני מידה המתייחס לאדם.


 
שדרת  רגר החדשה מחילה מספר מקומות בהם קורה המפגש בין הדפנות, הפרויקט מדגים מקרה מבחן אחד, שעוסק בחתך הרוחבי בין דופן האוניברסיטה לשכונה ד'.




השדרה מפגישה בין ערכי בירת הנגב ובין ערכים נוספים אחרים בעיר ומאפשרת להם להתקיים בה בו זמנית בחלל עירוני ציבורי פעיל לאורך כל שעות היממה.
thequeen_margo@walla.com

תגובה 1:

  1. לא כל רחוב סתמי הופך לשדרה ולא עיצוב מנותק, חסר סימני מיקום ומקום הופך אותו למדרכה שהולכים בה
    אסטטית פרויקט נאה
    התאמה ל"בירת הנגב"ף למקום, לאקלים-דווקא ראוי גם בברלין, גם בסן-םטרסבורג
    והאל מקומיות ממקמת אותו בשום מקום

    השבמחק

>>

Related Posts with Thumbnails