27.3.12

בית פרטי בחיפה / אורן מ.א.ז אדריכלים


זאת לדעתי העבודה הראשונה שאני מפרסם שקשורה במשרד שבו אני עובד בארבע וחצי השנים האחרונות..
ההתנסות שבתכנון וליווי פרויקט זה ואחרים היא מאתגרת ומספקת, ולראות בית שהיה על הדפים ועל הסקטשאפ - קם לתחייה, זה אפילו מרגש.. 


מה גם שהמשרד כמעט ואינו עוסק במגורים פרטיים בסגנון כזה, וזה פרויקט מרענן שההתעסקות בו הייתה הוליסטית, כלומר מקנה המידה הגדול ועד לפרטי הפרטים הקטנים ביותר בעיצוב הפנים.

פרט מדרגות חוץ, כל ס"מ חשוב, יש ללחוץ להגדלה
 פרויקט כזה יכול לשמח כל אדריכל בגלל החופש שהיה לעיצוב, הדבר המאתגר והמעניין באמת הוא לצאת מהעיצוב לפרט מתוכנן בקפידה ומותאם למקום.

חתך מדרגות פנים, לחץ להגדלה


 





לסיכום אני אשתדל מדי פעם לפרסם עבודות נבחרות נוספות, כי באמת אנחנו זוכים לטפל במגוון רחב של נושאים מעניינים ואיכותיים ולעבוד עם יזמים שלא מפחדים מדברים לא סטנדרטיים.




7 תגובות:

  1. בית מדהים! פשוט מדהים!
    אהבתי את הסגנון ואפילו את החתול בסוף

    השבמחק
  2. תכנון מאוד יפה ... אך לדעתי
    ״ארכיבלנדר״ הוא לא הפלטפורמה
    לפרסום פרוייקטים אישיים של הכותבים
    זה קצת מאבד מהאובייקטיביות של המבקר/כותב..
    ומוריד מהערך של הבלוג ..
    קצת צניעות לא תזיק ..

    השבמחק
  3. אנונימי יקר, (אני מקווה אגב לפתוח את הדיון ושהתגובות לא יהיו אנונימיות, כי זה דיון מאוד חשוב - הרי כתבת שפוסטים כגון זה מורידים מערך הבלוג)

    רוח הבלוג היא אכן דבר יקר, אני מבין את מה שכתבת ואני מוכרח לציין שאני מעט חולק עליך.
    נתחיל בכך שאני חושב שאף פוסט אינו אובייקיטיבי, בעיקר פוסטים של פרויקטים אישיים, בין אם הם מוצרים או מיצגי אמנות שנעשו ע"י הכותבים ובין אם תכנון ארכיטקטוני.
    אני יכול לתזכר אותך שלאורך השנים פורסמו פרויקטים אישיים רבים, רובם סטונטיאליים אך חלקם במסגרת העבודה, בהם הכותבים פרטו בנימה האישית שלהם על החלק שלהם בתכנון.

    אך לגופו של עניין - אני רציתי לשתף את הבית הנוכחי (שדייריו עברו אלי בשבוע שעבר), כי זה באמת הייתה אחת העבודות המעניינות במשרד, כי באמת התרגשתי מזה ורציתי לחלוק זאת עם הקוראים.
    שים לב שלא כתבתי מה דעתי על הבית אלא רק את ההתרשמות שלי מהתהליך שעברתי איתו ואת העובדה שהוא באמת היה מעניין, ואת הזכות שהייתה לי להתעסק בדברים לא טריוויאליים. (בתור אדריכל כמובן, ובצורה סובייקיטיבית לגמרי, אולי לאחרים זה דבר טריוויאלי)

    לכן זה מאוד הפתיע אותי נושא הצניעות שהעלית.. (זה אפילו גרם לי לכתוב את כל התגובה הזאת ולצפות מאוד להמשך הדיון בנושא).

    אגב, אם לא הייתי מצרף את הלינק לאתר של המשרד, היית מגיב אחרת?

    השבמחק
  4. יופי של פרויקט אהבתי במיוחד את מהלך המדרגות הפנימי. ניכר שהושקעה בו מחשבה רבה. תמשיך לפרסם זה מלמד ומסקרן.

    אני לא מסכים עם המגיב האנונימי אך כל עוד הוא נחבא אל הכלים אינני מוצא טעם לטעון את טיעוני בנושא.

    השבמחק
  5. ערן , לשאלתך .. כן
    אני חושב שהלוגו של המשרד ואכן גם הלינק למשרד
    זה מה שהופך את הבלוג מפלטרופמה של סיקור
    אובייקטיבי של אדריכלות ועיצוב לפלטפורמת פרסום
    משרדים שכן כל עוד הכותב / מבקר מביא לעיון פרוייקט
    שהוא בעצמו תכנן או היה חלק מהתכנון , אז יש פה
    ניגוד אינטרסים מובהק .. (למשל - לא תראה את העורך של archidaily מפרסם פרוייקט שהוא תכנן )
    בסך הכל זה הבלוג שלכם שאני מאוד אוהב ועוקב בקביעות
    וזכותכם לרשום ככול העולה בראשכם , והייתי שמח לראות
    את הבלוג מתרחב כי אני חושב שאתם באמת עושים אחלה עבודה .
    קחו את הביקורת כביקורת בונה .. או שלא ..
    לשיקולכם

    השבמחק
  6. אנונימי שוב שלום.. ותודה על תגובתך
    עד שלא כתבת "לוגו", בכלל לא שמתי לב שכל האימג'ים איתו, אלו אותם אימג'ים שהועלו לאתר של המשרד ולקחתי משם. אז זה בתום לב, אין לי כוונת פרסום למשרד,
    את הלינק פרסמתי כי חשבתי שיהיה נחמד למי שמתעניין.. כי באמת יש פרויקטים מעניינים.
    ולמיטב ידיעתי, המשרד לא קיבל מעולם וככל הנראה גם לא יקבל עבודה בעקבות פרסום כזה או אחר באינטרנט.. הפרויקטים בקנה מידה גדול מאוד והאינטרנט יותר פונה למגזר הפרטי בהקשרים האלו.
    יחד עם זאת, כמסתכלים על זה באור פרסומי - אני מבין איך נפגעה רוח הבלוג מבחינתך.

    לכן, אני נוטה להסכים עם ההערה שלך, ואני אשתדל שפרסומים עתידיים של פרוייקטים אישיים לא יכילו הקשר פרסומי.

    דבר אחרון, אנחנו לא נושכים.. באמת שדיון שכזה יכול להתנהל בצורה פחות אנונימית ואני הייתי שמח לעשות זאת בטלפון ולא דרך אותיות במסך.
    אני עדיין מרגיש רע עם שורת "הקצת צניעות לא תזיק" שכתבת.. ועל כך שראית את זה באור אחר.

    אני מקווה שהבלוג ימשיך ויתרחב כפי שאיחלת, ואני מקווה שיפורסמו עוד הרבה פרויקטים אישיים של הכותבים ואורחים, כי בדר"כ הם מעניינים ומרעננים. (אני אומר את זה באופן כללי ולאו דווקא לבית הנ"ל).

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום ערן איל ואנונימי.
      אני חושב שהבלוג מעולם לא הציג עצמו כפלטפורמה אובייקטיבית, ובטח שלא אחת שתפקידה לבקר ולמדוד. אני לא חושב שערן היה יכול להיות מוסרי יותר ממה שהיה, שכן הוא הצהיר בריש גלי שהפרויקט הוא מטעמו, הוא לקח בו חלק והוא שמח למראה התוצאה. פרסום כפי שאתה מציע, אנונימי יקר, היה נקרא ניגוד אינטרסים, ומה שערן עשה, נקרא בז'רגון גילוי נאות. זאת בניגוד למשל לספרי האדריכלות הנפוצים בארץ בהם הפרויקטים המוצגים בצורה של סיקור מקצועי נפדים במחיר של 5000 ש"ח לעמוד, בלי שהקורא מודע למתרחש מאחורי הקלעים.

      הסיבה שלא תראה בארכדיילי פוסטים של הכותבים היא כי הם כתבים לענייני אדריכלות, ולא יוצרים פעילים בעצמם. מהכרות עם צד שליחת הפרויקטים אליהם כל שהם עושים הוא סינוי ממבחר רב של עבודות הנשלחות אליהם, עריכת המלל המגיע מהאדריכלים והעלתו לאתר. החברים בדייזין לא מסתירים את העובדה שהם מפרסמים את ההודעות לעיתונות שהם מקבלים מהמשרדים.
      ארכיבלנדר שונה כי אנחנו בראש ובראשונה יוצרים בעצמינו, ואת האתר אנחנו מתחזקים בזמננו הפנוי ובלא שכר או תועלת ישירה (אגב קצב העדכון צנח לאחרונה, לצערינו, עקב מיעוט הזמן הפנוי שלנו). כמו כן, אנחנו משתדלים מאוד לפרסם חומר מקורי, שלא מוחזר מהבלוגוספירה המקומית או העולמית. מקור פורה לפוסטים כאלו, הוא הדברים שאנחנו מתעסקים איתם ביום יום. וכשיוצא לאחד מאיתנו לעסוק בפרויקט שאנחנו מרגישים שיש בו ערך מוסף שיעניין את הקוראים שלנו, אנחנו שמחים מאוד על ההזדמנות להעלות אותו לאתר. יצויין שזה הפרויקט הראשון למיטב זכרוני שערן מעלה מעבודתו במשרד אורן אדריכלים, בו הוא עובד כבר 5 שנים.

      ובכלל, בהמולה לא הספקתי אפילו לברך את ערן, גיא וצוות המשרד על פרויקט יפה מאוד, שניכר שנעשה באהבה רבה, ובמסירות ללקוח ולמקצוע.

      איתי (שמפרסם פרויקטים של עצמו)

      מחק

>>

Related Posts with Thumbnails