19.1.12

עלילות רשם האדריכלים בא"י

בימים האחרונים אני שומע קורא וגם בוכה לשמע ההמלצות וההחלטות השונות
אם נסכם את 4 השנים האחרונות נגלה שלא קל להיות אדריכל בישראל של 2012
בשנת 2008 החליטו על סטאז' של 3 שנים ומבחן בסופו אך אף אחד לא טרח
לבדוק מה המשמעויות הנגזרות מדבר כזה, האם יש תשתית או פתרונות מתאימים
לדרישות ועוד נקודות כואבות ולא פתורות.

והנה עכשיו לכבוד השנה החדשה רוצים לשנות את ההגדרה של מבנה פשוט כך
שאדריכל רשום לא יוכל לתכנן מבנה פשוט - אך הנדסאי שרק סיים לימודיו יוכל
לעשות זאת. (להבהרה - אין לי כלום נגד הנדסאים - אחד מחברי הטובים הוא הנדסאי).

אתם בטח שואלים אותי מה אני רוצה - כולנו יודעים את זה. אני מקווה לפחות.
אז ככה, בתור התחלה אני מצרף פה לינק לחתימה על עצומה שלא אני יזמתי ולא
תואמת את דעותי - אבל - אני חושב שצריך לברך על כל יוזמה שכזו גם אם היא לא
בדיוק שקפת את עמדותי.

קישור לעצומה http://www.atzuma.co.il/archi

בנוסף, בימים אלו אנחנו מקדמים יוזמה לתביעת בג"ץ בנושא הגדרת מבנה פשוט.
פרטים יובאו כאן בבלוג בקרוב.

5 תגובות:

  1. שלום לכולם,
    דעתי היא שהמקצוע צריך ארגון עובדים
    בדומה למקצועות אחרים בארץ, ובמיוחד באירופה
    תפקידו פיקוח על ניצול \ שכר הולם \ חיזוק מעמד האדריכל.
    גם המשרדים הכבדים בארץ - שהם לכאורה מרוויחים מהמצב הזה - ביזו את מעמד האדריכל והם משלמים מחיר לא קטן.
    בדומה להרבה דברים בארץ ישראלים לא אוהבים לחשוב מעבר לחודש קדימה.
    אני ממליץ בחום על יוזמה לארגון עובדים אדריכלי שתחתים כמה שיותר אנשים - שהיה קונצנזוס בארץ סוף סוף (לפחות במקצוע הזה )ואולי כל מי שיצא לשוק לא יקבל במקרה הטוב חצי משכורת מאירופה.
    כאדריכלים מחנכים אותכם לקבל אחריות ציבורית,
    אני חושב שאם נכשלתם במבחן הרשם, נכשלתם בתפקידכם,
    שלא תהיו בזיונות כמו הדור של ההורים שלנו. אמן.

    בתודה , ועד בית.

    השבמחק
  2. לועד הבית שלום
    קודם כל - אני מסכים איתך.
    לדעתי יש צורך בהתארגנות בדומה לארגון המהנדסים שמחייב אותך להיות חלק ממנו כחלק מהיותך אדריכל.

    אבל, בשלב זה כאשר קיים נסיון לפגוע אנושות באדריכלים ע"י שינוי הגדרות מבנה פשוט, אני מאמין שאין זמן להילחם בארגון ועמותת האדריכלים בנסיון לאגד בין השניים (כי זו המשמעות לפי הצעתך) וצריך לנסות ולעצור את הקביעה הזו בהקדם.

    ועוד דבר אחד, אם זו דעתך לך ותנסה לקדם אותה. אני בטוח שיש עוד הרבה שיתמכו כולל אותי.

    בברכה דייר מודאג

    נ.ב. יהיה נחמד לקבל שם אמיתי....

    השבמחק
  3. מה לגבי "עמותת האדריכלים"???

    השבמחק
  4. שאלה טובה.
    עמותת האדריכלים וארגון האדריכלים העצמיים, הם 2 גופים
    מקצועיים הקיימים בארץ. ולמרות זאת, כאדריכל אין חובת
    השתייכות לאחד מהם.
    משמעות הדבר היא שאין סמכות להחלטות מעבר להיותן המלצות
    בלבד. אי לכך במצב הקיים היום אי אפשר לקבוע מהו שכר
    מינימום הולם לאדריכל, זכויות סוציאליות או כל דבר אחר.

    השבמחק
  5. איתן חזק ואמץ,
    אין ספק שאנו צריכים להתאגד כדי להצליח.
    אין ספק שחסר לובי פוליטי שיקדם את עניינים האדריכלים במשכן שאחראי על החוקים..

    ובהמשך לדבריך, לצערי אני נוטה להסכים שהפתרון לא יגיע מכיוון עמותת האדריכלים או מאיגוד האדריכלים, לפחות כל עוד סדרי העדיפויות שלהן לא ישתנה. (ואם אכן היו רלוונטיים בעניין הפוליטי, קרי בעלי קשר ישיר וברור לכנסת ולוועדותיה, לא היה צורך בעצומה הנוכחית).

    החשיבות של העצומה הזאת אולי גם תבוא לידי ביטוי בכך שהארגונים האלו יסתכלו ויפנימו שהם לא במשחק, ושהם בדרך לאבד לחלוטין את התמיכה של הדור הבא של האדריכלים (ומכאן שעוד כמה שנים הם יחדלו להתקיים או יצטמצמו מאוד).

    אם העמותה רוצה להיות רלוונטית, היא צריכה להשקיע את המאמץ בבניית הלובי הפוליטי, בארגון הסדר מעוגן בחוק, בנוכחות קבועה ומחויבת בחוק בועדות שמחליטות לגבי ציבור האדריכלים.
    וזה אומר שלפחות באופן ראשוני מקצים לכך הרבה משאבים, לדוגמא - במקום להקצות את המשאבים לפרסים של תחרויות לאדריכלים בוגרים בשנתיים הקרובות.
    ובמילים אחרות, אם העמותה תכריז על סדרי עדיפויות חדשות, ובצורה גלויה וברורה, שמטפלות בצורה יותר משמעותית בקהל האדריכלים הצעירים, שחווה עכשיו מצוקה אמיתית אל מול רשם האדריכלים, זה יהיה מה שיחזיר אותי לחברות בעמותה ואני מאמין שגם אדריכלים צעירים רבים אחרים שאיבדו את האמון בגוף הזה.

    אגב, אני אשמח לשמוע שאני טועה - אך אני כפי שמכירים חברי, שומע רק את המעשים, הדיבורים בדר"כ לא עוברים את המסנן.

    השבמחק

>>

Related Posts with Thumbnails