24.10.11

סדנה לסיתות אבנים בשיתוף עם ארגון רמפרט


דניאל שמחה גרינברג מתארח בקביעות בבלנדר

והפעם הוא משתף אותנו בחוויות שימור חוצות יבשות.

"לכל אותם אנשים שאוהבים לעבוד עם הידיים (ואני לא מתכוון לשימוש בעכבר) וגם לאלה שלא, ברצוני להאיר את פניכם באירוע מכונן בחיי. לפני כשנתיים קבלתי מייל ובו נאמר שישנה סדנה לסיתות אבנים בצרפת ושאני מוזמן להגיע ליום ראיונות. לא חשבתי שהסדנה המוגדרת כסדנת סיתות אבנים תהפוך לחופשת סיתות ולמפגש תרבויות מעשיר ומכונן. למה אני מתכוון? או, טוב ששאלתם...

הגעתי לקוסי שבצרפת, עיירת ימי ביניים כשעה וחצי מפריז. ממש גלויה. שיכנו אותנו במבנה ישן אך מגניב עם חצר ענקית שיכולה להכיל בכיף 200 איש. הרעיון הכללי הוא שבכל שבועיים מגיעה קבוצה חדשה למקום, כל אחד מקבל אבן ומסתת אותה לצורה הרצויה.

מדגמנים דליים

חשוב לי לציין שלא מדובר בעבודה קשה או מסובכת, ממש כל אחד יכול לעשות זאת. אני ושני הישראלים שהיו איתי, הגענו בכדי לעבוד במלוא מובן המילה. לקח לנו לפחות יומיים להבין שהצרפתים מגיעים לשם בכדי לנפוש, ליהנות ובין היתר גם לסתת אבנים.

כל החמולה

אחד האירועים היותר מהנים של הסדנה היה הכנת ארוחת ערב, כל זוג או שלשה התבקשו להכין ארוחת ערב לכולם פעם אחת. אנחנו עשינו להם ערב שווארמה (כבש), היה משהו יוצא דופן. פעם ראשונה בחיי שהכנתי שווארמה, שיצאה ממש טעימה ועוד בצרפת...
במקום ישנן גם סדנאות חישול ברזל
, פסיפס, גבס והכנת אוכל בסגנון ימי הביניים.

עובדים קשה

ביולי האחרון השתתפתי באותו סדנה שהתקיימה בעכו. גם שם אני יכול לומר שמאוד נהניתי ולא רק בגלל שאני אוהב לעבוד בידיים אלא בעיקר בגלל האווירה המיוחדת.


שלום

גיליתי עולם חדש, בצורת תרבות העם הצרפתי שנתנה לי פרספקטיבה חדשה על החיים. הם אנשים כל כך שמחים,ליברלים,חיוביים, מצחיקים והכי חשוב אוהבי החיים שהם שינו לי לגמרי את הראיה עליהם בפרט ועל החיים בכלל.

אבן השלום

את שתי הסדנאות מימנתי מכיסי (או מכיס הוריי). כלומר הטיסה לצרפת, הגעה למקום ומחיה שהייתה מסובסדת כך ששילמתי כ-140 יורו לשבועיים. פרט נוסף ודי חשוב, אני דובר צרפתית כך שלא היה לי מחסום שפה, הצרפתים לא כל כך חזקים באנגלית לצערי...

אני ממליץ בחום לוהט ללכת ולהתנסות במשהו קצת שונה בחיים."

תודות: הוריי היקרים, הוגו רוזנפלד, אלודי גודינו, בנואה בוצ'יארלי, מירב גמליאלי ואן-קלייר סום אללוף היקרה.

פרטים ושאלות :יונל דרמון icomosisrael@gmail.c​om

תגובה 1:

  1. כמי שלקח חלק בפרויקט בעכו בעבר,
    המחנה היה חוויה בהחלט מהנה,
    עם אנשים נהדרים, וגם ללא ידיעת צרפתית היה מפגש מעניין ומלמד.
    אך היה דבר שהעכיר על האווירה באופן קבוע והוא צוות המארגנים הישראלי (איקומוס ישראל) וחוסר הארגון שלו
    (הצוות המקצועי הישראלי בשטח-ARCO היה יותר ממדהים).
    דברים הובטחו לפני התוכנית שלא קויימו, וכמעט בשום שלב הצוות לא ידע להבין את צרכי הקבוצה, התנהג למשתתפים הישראלים כילדים סוררים, ולא הקשיב לבקשות המשתתפים הצרפתים.
    לפי שיחות, הבנתי שכך גם התנהל המחנה השני בסדרה.

    גם אני ממליץ בחום לנסות דברים שונים בחיים, והמחנה בהחלט שונה, אך לצערי הדג מסריח מהראש.

    השבמחק

>>

Related Posts with Thumbnails