22.5.11

מסלולי אופניים - למה הספורט (כלי תחבורה) לא מתפתח בארץ

הפוסט מאת זיו וקס:

סיבוב קצר באזור המרכז העלה כמה נקודות מאוד מדאיגות לגבי מצב מסלולי האופניים, ברובם ניתן לראות דיי בקלות כי המסלולים נקבעו על-ידי אנשים שלא נוהגים לנסוע על אופניים אלא מעוניינים בסטטיסטיקה של כמות ואורך השבילים שישנם בעיר.

תל אביב - רח דוד המלך - ללא מילים






תל אביב - דרך בן צבי - קצרצר

תל אביב - דרך בן צבי - מגוחך


תל אביב - אבן גבירול - מקום פינוי אשפה

רמת השרון - שילוט במקום מדרכה





יפו - מחלף וולפסון - הכל צריך לזוז טיפה

ראשלצ מזרחה מהים - לבנים מונחות בצורה הפוכה וחוסר תכנון

חולון - רח ההסתדרות - הולכי הרגל והאופניים צריכים להיות הפוכים

חולון - סיבוב גולדה-חוסר אחידות בגלל יזמים שונים

בת ים - רח ניסנבאום-קיטועים רבים בשדרה

בת ים - אזור התעשיית - מרוחק מהעיר

חולון - רח הלוחמים - סיום מטופש ומפתיע - בלילה לא מואר

ישנם גם מקרים טובים ונחמדים בארץ שניתן ללמוד מהם ואף להנות מהחוויה בהם.
אך הבעיה הגדולה ביותר של המסלולים בארץ זה חוסר ההמשכיות, אדם הרוצה להגיע מביתו לנקודה אחרת בעיר צריך לדעת שיוכל לעשות זאת בבטחה על שבילים מסומנים אחרת כנראה שיבחר בדרך אחרת לנוע.

6 תגובות:

  1. דווקא בשבועות האחרונים יש תפנית מרשימה בעיריית תל אביב, והרוח נושבת לכיוון שבילי אופניים אמיתיים, לא על המדרכה, על חשבון ההגמוניה המסורתית של הרכב הפרטי. העניין, כצפוי, לא בא בקלות ומעורר התנגדות לא מבוטלת של בעלי הרכב הפרטי, ע״ע הפרוייקט ברחוב בלוך.
    אפשר ללמוד מקרוב ובאופן תמציתי על הסערה סביב חתך הרחוב בבלוג של יואב לרמן ״עוד בלוג תל אביבי״

    השבמחק
  2. הדוגמאות שניתנו מצביעות על מציאות עגומה.כמו כן ישנן עוד אינספור דרכים אשר תוכננו עם היגיון מעט עקום. אך עם זאת,ניתן לראות כי המגמה כעת היא ליצור שבילים נפרדים,אך גם פה ישנה בעיה במיקום השביל על הכביש. חזק ואמץ על המאמר

    השבמחק
  3. התפיסה לפיה תנועת אופניים צריכה להיות על גבי המדרכה ולא בכביש היא מעט ארכאית והוכחה בעולם ובישראל כשגויה (ע"ע רחוב אבן גבירול ושביל האופניים הפיקטיבי). אני שמח שהלקח נלמד בעיריית תל אביב, רק חבל שנלמד על בשר אחד הרחובות החשובים והטובים בעיר, כאשר התיאוריה כבר היתה ברורה וקיימת וניתן היה ללמוד ממנה בקלות: http://media.mot.gov.il/PDF/HE_TRAFFIC_PLANNING/BicyclePlanning.pdf

    השבמחק
  4. לדעתי, אין שום צורך בשבילי אופניים חוץ ממקומות מסוימים בארץ. צריך להיות חינוך לזה שהמקום של האופניים הוא בכביש יחד עם המכוניות, בכל מקרום בעולם זה עובד. אולי ככה יוכלו לסלול את נתיבי האופניים בתוך הכביש ולא על המדרכות כי שם זה באמת לא המקום.

    השבמחק
  5. קודם כל חייבים מקום ספציפי לאופניים, כי אין מקום ל'חינוך', בוואדי שלא בבום, צריך את ההדרגה, ושבילי אופניים על הכבישים זה בידיוק המקום של אותו חינוך.

    האופניים לדעתי צריכות להיות על הכביש מפאת קצב הנסיעה. הולך רגל נע בסביבות ה 6 קמ"ש. ואופניים ב 20 ומעלה. רוכב האופניים יהיה יותר עירני 'כנגד' הרכבים, אך הולך הרגל לא יחפש את האופניים שנוסעות על המדרכה.

    בנוסף קם הדיון שהאם צריך לפצל את כיווני הנסיעה באופניים כמו כלי הרכב, אבל הבעיה שזה מגיע על חשבון רוחב המסלול. אז לדעתי אין בעיה עם שני רוכבי אופניים חולפים זה מול פניו של זה, אך ישנה בעיה ענקית כאשר רוכב אופניים של 30 קמ"ש לא יכול לעקוף מישהו שנוסע על 15 קמ"ש, וזה דבר שמעלץ לרדת לכביש, לאזור הרכבים, וזו הסיבה הגדולה ביותר לדעתי שגם מסלולים טובים אינם שמישים בארץ.

    השבמחק
  6. סקירה של גלי צה"ל של שבילי האופניים ברמת השרון מגלה מציאות עגומה כמו בתמונה שציינתם :
    תמונת מצב עגומה של שבילי האופניים ברמת השרון

    השבמחק

>>

Related Posts with Thumbnails