3.3.11

SANAA או אולי בפעם הבאה



ההמונים יוצאים לרחובות בעקבות עליות המחירים הגדולות שאנו חווים לאחרונה, דלק מים ושאר מוצרי בסיס שמחירהם המרקיעים שחקים פוגעות מאד בכיסנו הדל.
אני מנגד יצאתי למחאה פרטית כנגד מחיר צריכת האדריכלות בישראל 2011. לא, אין לי פוסטר של הפנתרים השחורים בחדר ולא צעדתי עם ויקי קנפו לעבר משרד ראש הממשלה, ובכלל, ביום יום אני קפיטליסט לא קטן אבל מחיר ההרצאה של SANAA במוזיאון חולון גרמו לי לשבת ולכתוב למארגני ההרצאה מכתב:

" לכבוד – מוזיאון העיצוב בחולון

הנדון – ההרצאה שלSANAA אדריכלים

ההשראה האדריכלית הניתנת לי מצפייה מהעבודות החדשניות והמתקדמות בעולם תורמת וחשובה מאד. ומי יכול לתת לי השראה יותר טובה מ SANAA
SANAA הוא ה-משרד לאדריכלות עכשווית ויעיד על כך פרס הפריצקר שבו זכו לאחרונה.

כל כך רציתי ללכת להרצאה, לשמוע ולראות את מיטב הפרויקטים בהם עוסקים צמד האדריכלים, רק דבר אחד גדול מנע ממני את ההליכה - 200 שקל על הרצאה?????
אולי עוד קצת, שאהיה אדריכל גדול יהיה בידי הממון לאפשר מותרות שכאלה אבל עכשיו בסטאטוס סטודנט 200 שקל זו קצת מעל הסכום הרגיל שאני מוציא בחודש על מותרות שכאלו.
תמחור גבוה? על שום מה? אולי זו שאלה של מיתוג, SANNA הם האלטון ג'ון ומדונה של עולם האדריכלות ולמופעים של אלו האחרונים שהיו בארץ בקיץ האחרון אנשים משלמים סכומים הרבה יותר גבוהים. אני לא מצפה שמוזיאון חולון יקח על עצמו את סבסוד עולם האדריכלות והעיצוב בארץ אבל ניתן היה לעשות במחיר קווטצ' יותר גדול, בוודאי שעבור ציבור הסטודנטים שהוא צרכן נלהב עם חור בכיס גדול.
בעידן הפייסטיוב , שכל הרצאה וראיון נמצאים מוכנים לצפיה לרזולציה גבוהה צריך להתחשב לבוא לקראת הקהל שעדיין יוצא מהבית לראות אדריכלים חיים.
"

תשובתם לא אחרה לבוא:

" ראם שלום,

תודה על פנייתך וצר לנו שזו הרגשתך.

מחיר כרטיס להרצאה שהתקיימה ביום ה' 24/02 נגזר מעלות הבאתם מיפן ומעלויות האירוח של האדריכלים, לצד עלויות הפקת האירוע בלבד. מטרת אירועים מסוג זה אינה להשיא רווחים למארחים, אלא לאפשר לקהל לפגוש במפגש בלתי אמצעי, אורחים בינלאומיים מצמרת התחום. מחיר הכרטיס הינו דמי השתתפות של הקהל בעלויות האירוע, שנערך בהתראה קצרה והיה חף מחסויות מסחריות.

עיריית חולון הקימה את המדיטק ואת מוזיאון העיצוב מכספי ציבור הן לרווחת הציבור הרחב והן להשכלת והעשרת אנשי המקצוע. מוסדות אלו מתוקצבים על ידי עיריית חולון ומהכנסות עצמיות.

להרצאה זו ניתנה הנחה של כ-15% לגופים שונים, בכללם סטודנטים לאדריכלות.

מקווה לראותך אצלנו גם בהמשך.
"

אין לי באמת טענות למוזיאון חולון ואני אמשיך ללכת לשם לצפות בתערוכות, את חשיבות המוזיאון לעיר חולון בפרט ולעולם העיצוב הישראלי בכלל אי אפשר לכמת למספרים. אני מאד מברך על היוזמה להביא אדריכלים בעלי שם עולמי להרצות אבל אין ספק שמעכשיו אני אשים כל חודש כסף בצד לכל הרצאה שתבוא.

תגובה 1:

  1. ואף מילה על גופים שונים (פשוט לגלול למטה בדף) שאינם בהכרח נהנים מכספי ציבור, שמביאים אדריכלים בינלאומיים כמו וויל אלסופ או צבי הקר לאירועים שפתוחים לכולם ובחינם. אז כנראה שכן אפשר לעשות זאת אחרת...

    השבמחק

>>

Related Posts with Thumbnails