31.3.11

אדריכל אינו מעצב גרפי

דברים יפים זה באנלי
אני וחברתי מחטיבת הביניים אשר לימים הפכה למעצבת גרפית מוכשרת מחלפים מיילים עם קישורים רלוונטים באטיות נעימה.
לרוב אני שולח לה דברים של חנונים כגון: ישומים, תוכנות ותובנות על ממשק משתמש,
והיא בתמורה מתעלמת וירטואלית מההשקעה אך מפטפטת איתי בבוקר כאשר אנחנו נפגשים בתחנת האוטובוס. יש בנינו הסכמה שבעולם שטוף מידע אין צורך לחלוק דברים יפים.
דברים יפים זה כל כך באנלי.

כלום לא חשוב
אני אוהב להתייעץ איתה מכיוון שאדריכלים לרוב מחזקים בדעה שהם גם מעצבים גרפים ועוד מהזן המוכשר, חבל.
רובנו עשוים טעיות עיצוב כואבות לעין ומציגים פאנלים שגם מעט האנשים המתעניינים בעבודתנו מתקשים לקרוא ולהתעמק. עידון, דיוק ורגישות השמורה למוסף מעריב לנוער משנות השמונים המאוחרות. בקצרה: לפונטים יש משקלים, זה שמשלמים על הדפסה צבעונית לא אומר שחייבים לנצל את כל הספקטרום. לקריאות מידע יש היררכיה, אם הכל חשוב כלום לא חשוב.

כאשר קיבלתי ממנה מייל עם הנושא בכותרת: מכיר? ובהמשכו
אתר אדריכלים יפה
http://www.lundhagem.no/#/projects/hjertnes-promenaden/


נכנסתי והסתכלתי על הגרפיקה, מאדריכלות יש לי רוויה מבחינת צריכה דגיטלית, אני מעדיף להמשיך ללמוד ולהתעמק בדרך הישנה והטובה-ספרים.
Lund Hagem בהחלט יודעים את העבודה, אבל עניין אותי לראות איך הם מצגים את עצמם, לטעמי המידע מוצג בצורה טובה למעט הממשק המכריח אותך לעבוד עם העכבר ולגרור את התמונות כל הזמן.


אדריכלות ישראלית תמונת מצב 
אני לא מתכוון לפרסם פה משרדי אדריכלות, לא ישראלים ולא מנרווגיה, אפילו אם הם עושים עבודה מצויינת, למרות שאני אוסף באטיות קפדנית ומתוך עניין רב בנעשה בארצנו את כל משרדי האדריכלות שאני נתקל בהם, אתם מוזמנים לבקר בדף: משרדי אדריכלים בישראל.
חלקם מעולים וחלקם נוראים ברמה שאני חושב למחוק אותם מהרשימה.

רוצים להשתתף בניסוי?
ניתן לקבל במהירות יחסית תמונות מצב של האדריכלות הישראלית ב-2011 ע"י ביקור חטוף במספר מדגמי של אתרי משרדים המופיעים בדף.
אם הייתים צריכים לסכם בטוויט את תמונת המצב מה הייתים כותבים?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

>>

Related Posts with Thumbnails