23.11.10

רון ארד- האיש והחוויה


אז ככה, ביום חמישי שעבר הגעתי לטקס פרס עזריאלי במדיטק בחולון. אפתח ואומר- כל סטודנט שיודע מה טוב בשבילו צריך, לדעתי, לעשות את המאמץ וללכת לטקס הזה כל שנה. ואני אפרט- העבודות שנבחרות הן באמת מצויינות- וזה פותח את העיניים לראות מה קורה בבתי הספר האחרים ובכלל- לאן אפשר להגיע עם הפרוייקטים..

עוד על העבודות הזוכות - שווה להציץ-

בכל מקרה, השנה המרצה האורח בטקס היה רון ארד- ואני חייבת להודות שהוקסמתי. היה שווה.

אז גם למי שאוהב, וגם למי שלא, אני מצרפת כמה תמונות וקישורים לפרוייקטים סופר מעניינים- בצורניות, בחומר ובמחשבה מאחוריהם:

הראשון- הירקון 70-


פרוייקט שסקרן אותי אישית מאוד. ולהפתעתי, ההגיון מאחוריו יחסית פשוט. מגרש שרק חלק ממנו פונה אל הים- והנסיון היה לגרום לכל היחידות להציץ אל הים- מה שיוצר נקודות עם נוף פנורמי מדהים, הפרדה בין הקומות במין פאזל, הומאג' לבניינים של תל אביב (דיבר על זכרון ילדות- מתחת לעמודים בתל אביב מחבואים אחר הצהריים) ועוד ועוד. התוצאה- בניין מאוד "רון ארדי" בצורתו- אבל עם המון הגיון.. הוא גם דיבר על זה שהוא חשב שזה בניין מיוחד עד שהוא הסתכל על תמונות ארכיון של תל אביב- וראה שהוא לא הראשון שעשה בניין מעוגל :) .

פרוייקט שני שריתק אותי ובכלל לא ידעתי על קיומו- כיכר ציון בירושלים.




הדבר שהנחה אותו בפרוייקט היה נסיון לא ליצור עוד אנדרטה- כמו שהוא אומר- אלא לנסות ליצור מקום. הוא מתייחס לאבן הירושלמית בעדינות, ועם קצת חוש הומור (שכנראה לא חסר לו בכלל- ואולי זה מה שבעצם הופך אותו למי ומה שהוא- ועל חשיבותו של חוש הומור, וחוש הומור עצמי בפרט, בפעם אחרת..).

ועוד שני פרוייקטים ששווים הצצות-
וילה פרטית במרוקו- פרטים מעניינים והזדמנות כנראה די יוצאת דופן לראות עיצוב פנים ופרטי בניין של רון ארד.



פרוייקט הזוי על קצה של הר בשוויץ- הזייה די רצינית- בניין מסתובב על קצה של הר בסוף העולם.



בקיצור, תכנסו תציצו,(כל הקישורים בפוסט מובילים לאתר של רון ארד בפרוייקטים הספציפים , ממליצה להמשיך ולשוטט באתר- הדמיות מטורפות) .

איתי אני לוקחת כמה דברים- להעיז לחשוב אחרת, לא לפחד ללכת עם הקו העיצובי שלך- כמובן לדעת מתי לשחרר ממנו- אבל אם הוא מתאים לפרוייקט.. אז כנראה שלא צריך להמציא את הגלגל כל פעם מחדש. ולפעמים כדאי לקחת את מה שעשינו ולעשות בדיוק את ההפך. ובכלל, לחיות קצת יותר על הקצה. אני התאהבתי, ממליצה גם לכם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

>>

Related Posts with Thumbnails