5.10.10

הביאנלה בבת ים - סיבוב ראשון - התגבהות עירונית

ביאנלה בת ים - חלק א'

עבודות הביאנלה במסגרת "הזדמנות 2010" העניקו פתח חשיבה למקומות חדשים ברחבי העיר, היא ואני רשמנו לעצמנו פרוייקטים שנשארו במחשבתינו.

מוטיב הגבעות

מספר עבודות התחקו אחר צורות הגבעות במרחב הנתון , התגבהות משטח הדריכה לכדי צורה גלית עשויה לגרום לנו לאיזשהי "דילמה" מחשבתית, על אותה המחשבה נוצרו מספר פרוייקטים בקנה מידה בעל השפעה עירונית, המשטח הגבעי שמשחק עם הצירים האנכי והאופקי יוצר לאדם מרחב שונה שניתן ולהיות חצי שוכבים/יושבים, בנוסף, יוצרות הגבעות הפרדה שיפועית בין אזורים שונים.


הר הגעש העירוני בעבודה הנקראת "לצפות אל האופק" יוצר זוויות חדשה לתנוחת המנוחה ומבט פרספקטיבי מחודש לקצב העירוני


"לצפות אל האופק"
r&b studio
רפאלה קריספינו - אמנית חזותית | בנואה בורקל- אדריכל ומתכנן ערים

למבנים נטושים ישנה בעיית שייכות, הם נקרעים בין העיר שפולשת עליהם לבין הבעלים החוקיים שזונח אותם. המקרה של "עבודה זרה" יוצר מקום עירוני מחלל תעשייתי נטוש , המשיכה של הגבעות מן החוץ אל הפנים בשילוב תחימת המבנה יוצרת את הטישטוש המעניין של מה של העיר ולאן אני יכול להיכנס.




"עבודה זרה"
אמיר לוטן - אדריכל נוף


הצורך התת מודע שלנו בהגדרת מרחבים היא זו שלרוב יוצרת את חוסר הסינרגיה בין שני המרחבים, העבודה "(ב)לי גדר" יוצרת גרדיאנט שיפועי שמרכך ומחדד את הגבול בין שטח של מבנה המגורים לשטח של הרחוב. העבודה שנוצרה במהלך ימי הביאנלה לתושבי השכונה בכלל והבלוק בפרט אני מצפה לראות איך הרעיון יצליח ויעניק אזור חדש לתושבים.


"(ב)לי גדר"
אידית גזין - אדריכלית | מיכל שרייבר גלבנדורף - אדריכלית






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

>>

Related Posts with Thumbnails