24.12.08

חוקי המחשבה

414 מילים על מקצועיות, אתיקה וכבוד.
דברים שלומדים מהחיים
או כתוצאה מהגיון בריא.

מצוטט מאתר
משרד התעשייה והמסחר מדינת ישראל


המתלוננת:

המזמינה נעלמה ואמרה שלא בונה ובאפריל דרשה תוכניות בלחץ זמן

ב-4 חודשים המזמינה אמרה שהיא לא בונה, לא עשו שום דבר

ב- 13.10 היא הפסיקה קשר עם המהנדס והשרטטת. הכל התברר לי בדיעבד.

אני כתבתי לה מכתבים עליהם היא לא ענתה. שלחתי מכתבים באוקטובר, היא שילמה לפי סיכום חלקי שלא כלל שינויים עליהם לא שילמה.


ועדה:

כל עוד היא לא סגרה איתך את ההיתר, את אחראית , את חתומה על ההיתר.


המתלוננת:

פניתי למועצה, לא הייתי שם לא ידעתי שבונים. המזמינה גנבה אותי, היא פיטרה את המהנדס ולא היה לי קשר עם אף אחד.

אני חתומה על ההיתר אך היא בנתה ללא רישיון, זו לא אחריותי. לא ידעתי שאני אחראית.

בעלת הבית הזמינה אותי לראות את הבית. ניתקתי איתה מגע כי פחדתי ממנה, אמרתי לה שיש שם ליקויים. כבר באוקטובר הודעתי לה שהיא עושה עבירות אתיות, ושאסור לה לעשות שימוש בחומר שעשיתי עד 13.10.

XXXX עבדה על גב תוכניות ממוחשבות שלי.


הנקבלת:

ב-14.12.04 התקשר אלי קבלן שסיפר שיש לו ידידה שבונה בקידר ושלא מסתדרת עם האדריכל וביקש שאני אבדוק את התוכניות.

הציגו תוכנית אדריכל ללא כותרת, לא היה זיהוי מי עשה תוכנית

המזמינה אמרה כי היא לא עובדת עם האדריכל ואין לה מחוייבות כלפיו, וביקשה הצעה. מסרתי לה הצעות עם תיקונים,וזאת כי היא הייתה מאד לחוצה בזמן. לא ביקשתי מכתב ויתור.

בתקנות כתוב שרמה מקצועית קודמת לאתיקה, לא באתי לגזול אותה, רק לתקן ליקויים.

לא ביקשתי ויתור.


ועדה:

איזה שימוש עשית בתוכנית?


הנקבלת:

השתמשתי בהם כרקע לתוכניות שלי (חלקן היו ממוחשבות וחלקן לא).


המתלוננת:

אני התלוננתי על גניבה, המשטרה סגרה את התיק נגד ---- והשאירה את המזמינה בלבד. אני אגיש תלונה חדשה נגד ----. קיים הליך אזרחי מול ---- והמזמינה.

אני מבקשת שיצויין בפרוטוקול, ש---- לא ביקשה כתב ויתור ושעבדה על גב התוכניות שלי.


ועדה:

את ידעת על החובה של כתב ויתור ובקשת רשות מהאדריכל הקודם?


הנקבלת:

לא ידעתי.


ועדה:

קיבלת חומר שמישהו עבד עליו, לא חשבת שצריך לבדוק עם מי שכתב את החומר. לפני שעבדת עליו. על החומר שהועבר, לא רשום פרטי אדריכל?


הנקבלת:

אני הסתמכתי על מה שסיפרה לי המזמינה. והבנתי שהתוכניות ניתנו ברשות. לא זוכרת אם על המדיה המגנטית רשום שם משרד, יכול להיות שכן. לא חשבתי שצריך לבדוק עם האדריכל. אני 25 שנה אדריכלית, לא נתקלתי במקרה כזה בעבר.


סיום:


ועדה:

ראוי להטיל על הנקבלת עונש של נזיפה

עפ"י סעיף 19 לחוק המהנדסים הועדה קובעת כי יש לפרסם את ההחלטה ללא איזכור שמות הצדדים.


לצערי במקור לא שמרו על צנעת הפרט.


מוסר השכל:

הגיון בריא והתנהלות הוגנות הם כישורי חיים חשובים.


אתם מוזמנים להוסיף משלכם.


הסיפור המלא כאן

לינק הפתעה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

>>

Related Posts with Thumbnails